Vacature: Support engineer

Functienaam: Support engineer

Wil jij ook elke dag weer iets nieuws, spannends en vooral leuks doen!?

Wij zoeken een support engineer om aan de slag te gaan bij onze projecten.

Bij 3iSIM bedenken we dagelijks nieuwe oplossingen voor de kleine en grote uitdagingen die het ontwerpen, bouwen en onderhouden van onze opleidings- en entertainment simulatoren met zich mee brengen. We proberen daarbij continu onze klanten een edge te geven door voorop te lopen met het snel en efficiënt inzetten van nieuwe technologie.

Op korte termijn zoeken wij een support engineer voor simulator onderhoud en ondersteuning van klanten.

Daarbij werk je vooral aan:

  • Chat, email, telefonische en remote access support van nationale en internationale klanten
  • Inspecties en reparaties aan simulatoren over de hele wereld
  • Reparatie van onderdelen
  • Logistieke en administratieve afhandeling reparaties en verscheping reserveonderdelen
  • Bijhouden logboeken, issue tracker en documentatie
  • Oplossen kleine bugs in software

In deze onafhankelijke rol ben je verantwoordelijk voor het soepel draaien van onze simulatoren in het veld. Je stemt met de klant af en zorgt dat al het onderhoud en inspectie werk gepland en uitgevoerd wordt. Je reist zelf met regelmaat naar locaties om de simulatoren onder handen te nemen.

Daarnaast neem je initiatief om onze procedures en producten te verbeteren, ondersteun je het software team bij lopende projecten en help je interne IT systemen te onderhouden.

Dit doe je op ons kantoor in de stad Groningen in een losse en relaxte sfeer. Een multidisciplinair team van collega’s zit slechts een bureau of een open deur verder.

Wij vragen van jou:

  • Een relevante (IT) opleiding (informatica, electronica, ..)
  • Goede communicatieve vaardigheden en een service- en klantgerichte houding.
  • Goede beheersing van de Engelse taal.
  • Handigheid met een gereedschapskist en affiniteit met electronica.
  • Eigen inzicht en de capaciteit om zelfstandig resultaten te realiseren.
  • Een proactieve houding bij het verbeteren van de kwaliteit en documentatie van onze simulatoren.
  • Inhoudelijke flexibiliteit en een brede interesse.
  • Veel gezond verstand en pragmatisme.
  • Drive naar ‘net even beter’ en een ‘getting things done’ mentaliteit.

pre’s:

  • Afgeronde Informatica opleiding
  • Ervaring met C/C++, Linux, TCP/IP, IPSec, server- en netwerkapparatuur.
  • Ervaring met relevante tools op Linux (Xwindows, Ssh, Syslog, Rsync, gcc, CMake, Hg) en Windows (Visual Studio, CMake, TortoiseHg).
  • Ervaring in een (technische) support omgeving
  • Goede kennis van beschikbare hardware en OS (voornamelijk linux) mogelijkheden en daarmee buiten de welbekende en begane paden het onderste uit de kan kunnen halen.
  • Affiniteit met techniek in de breedste zin.
  • Goede kennis van de Duitse, Franse en/of Italiaanse taal.

Wie zijn wij:

Wij zijn een groeiend bedrijf met enthousiaste collega’s in de bruisende studentenstad Groningen. Stoffige projecten houden we niet van, wij gaan voor interessant en innovatief. Daar werken we hier ook hard aan, toch is de sfeer ontspannen

Beloning, secundaire arbeidsvoorwaarden en arbeidstijden in overleg en afhankelijk kwaliteiten, opleiding en ervaring. Deze functie is eventueel ook parttime beschikbaar.

Solliciteren of meer informatie?

Stuur je sollicitatie of vragen naar esger.abbink@3isim.eu, of neem telefonisch contact op met Esger Abbink (0592-543904).